انواع مچ بند و بریس طبی برای کنترل آسیب های خفیف تا عمیق مچ دست

وقتی به تمرین ورزشی مشغول هستید یا در ورزش خاصی فعالیت دارید، آسیب‌ها ممکن است رخ دهند و رخ می‌دهند. واقعیت این است که زمانی که بدن خود را معرض آزمایش قرار می‌دهیم، آن را همچنین در معرض خطر نیز قرار داده ایم. در هنگام یک فعالیت فیزیکی، به دشواری می‌توان ناحیه‌ای از بدن را یافت که در هنگام یک فعالیت فیزیکی در یک نقطه یا نقاط دیگر تحت فشار قرار نگیرد. خوشبختانه، راه‌های متعددی وجود دارد که با به کارگیری آنها می‌توانیم از به وجود آمدن آسیب‌ها پیش از وقوع آنها جلوگیری کرده و به ترمیم اعضای بدن پس از قوع آسیب کمک کنیم. استفاده از یک برنامه‌ی کشش صحیح، یک راه حل محبوب برای بهبود ناراحتی‌ها است. کار بر روی تکنیک تکمیل در طول ورزش کردن، یک روش برای پیش‌گیری از رخ دادن آسیب‌هاست. یک راه دیگر برای کمک به پیش‌گیری و بهبود آسیب‌ها، استفاده از بریس‌ها می‌باشد. بریس‌ها به تثبیت یک قسمت خاص از بدن کمک کرده و در همان زمان اجازه می‌دهد تا آن قسمت در بسیاری از موارد، عملکرد داشته باشد. یک مچ‌بند، یک قطعه است که باعث می‌شود که شما در عین داشتن همه‌ی فعالیت‌های خود، سالم بمانید. در این مقاله، راهنمایی‌هایی آورده شده است که به شما کمک می‌کنند که مچ‌بند مناسب خود را پیدا کنید.

انواع مشکلات مچ دست


درد مچ، یک شکایت بسیار رایج بوده و دلایل شایع بسیاری برای این مشکل وجود دارد. دریافت یک تشخیص دقیق برای علائم شما بسیار مهم است و تنها در این صورت است که درمان صحیح می‌تواند با توجه به علت ایجاد کننده، اعمال شود. اگر دچار درد در مچ دست خود هستید، برخی از علت‌های شایع آن به قرار زیر می‌باشند:

تاندونیت

تاندونیت

تاندونیت یک مشکل شایع است که می‌تواند موجب درد و التهاب مچ دست شود. تاندونیت مچ به دلیل تورم پوشش تاندون است. درمان درد مچ ناشی از تاندونیت معمولاً به جراحی نیاز ندارد.

پیچ خوردن

پیچ خوردن

پیچ خوردگی مچ دست، یک آسیب شایع به رباط‌های اطراف مفصل مچ است. پیچ خوردگی‌ها می‌توانند با محدود کردن استفاده از دست‌ها، باعث ایجاد مشکلاتی بشوند.

سندروم تونل کارپال

سندروم تونل کارپال

سندروم تونل کارپال  عارضه‌ای است که از اختلال عملکرد یکی از عصب‌های موجود در مچ دست ناشی می‌شود.

آرتروز

آرتروز

آرتروز یک بیماری است که می‌تواند باعث درد مچ دست و دشواری انجام فعالیت‌های نرمال شود. دلایل متعددی برای آرتروز وجود دارند و خوشبختانه، درمان‌های موجود برای آرتروز مچ دست زیاد است.

کیست گلنگلیون

کیست گلنگلیون

کیست گنگلیون یک تورم است که معمولاً در پشت دست یا مچ رخ می‌دهد. اینها کپسول‌هایی بی خطر و پر از مایع می‌باشند. کیست‌های گنگلیون، سرطانی نیستند، منتشر نمی‌شوند و در حالی که ممکن است اندازه‌ی آنها بزرگ شود، به دیگر قسمت‌های بدن انتشار نمی‌یابند.

شکستگی‌ها

شکستگی‌ها

شکستگی مچ  یک آسیب ارتوپدی شایع است. بیمارانی که متحمل شکستگی مچ می‌شوند، ممکن است با استفاده از گچ درمان شده یا برای درمان به انجام جراحی نیاز داشته باشند.

 چه زمانی استفاده از آتل‌ مچ در نظر گرفته می‌شود؟


بسیاری از افرادی که مبتلا به سندروم تونل کارپال خفیف تا متوسط هستند، به مدت چند هفته در طول شب از آتل استفاده می‌کنند. آتل، مفصل را در یک وضعیت خنثی نگه می‌دارد. علائم در طول شب بدتر می‌شوند چرا که دست شما با احتمال بیشتری در هنگام خواب، خم می‌شود. آتل، جلوی وقوع این اتفاق را می‌گیرد. همچنین مهم است که در طول روز، مفصل خود را به صورت نرمال حرکت بدهید تا از سفت شدن آن جلوگیری کرده و ضعیف شدن عضلات را متوقف کنید. یک بانداژ ساپورت می‌تواند به جای آتل استفاده شود. مطالعات بیان می‌کنند که پوشیدن یک آتل می‌تواند علائم را در طول چند هفته بهبود بدهد، اما این تأثیر معمولاً موقتی است. در بعضی از افراد، آتل‌ها اصلا کمک‌کننده نیستند یا علائم آنها پس از مدتی برمی

مقالات مرتبط

فهرست